It is welcome that finally there has been a little pushback, including from leading journalists, to the Guardian’s long-running vilification of Julian Assange, the founder of Wikileaks. Reporter Luke Harding’s latest article, claiming that Donald Trump’s disgraced former campaign manager Paul Manafort secretly visited Assange in Ecuador’s embassy in London on three occasions, is so full of holes that even hardened opponents of Assange in the corporate media are struggling to stand by it. Faced with the backlash, the Guardian quickly – and very quietly – rowed back its initial certainty that its story was based on verified facts. Instead, it amended the text, without acknowledging it had done so, to attribute the claims to unnamed, and uncheckable, “sources”. The propaganda function of the piece is patent. It is intended to provide evidence for long-standing allegations that Assange conspired with Trump, and Trump’s supposed backers in the Kremlin, to damage Hillary Clinton during…

Read the original article in FULL here

This post originally appeared on SOTT.net

mm

Signs of the Times, founded March 2002 alternative news site

Related Posts