Names of BBC journalists in Russia publicized after Sunday Times doxxed, shamed Sputnik staff

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

A list of BBC reporters and other personnel working in Russia has been published online, after Britain’s Sunday Times newspaper published a “name and shame” hit piece about Sputnik agency employees in the UK. The list featuring 44 names of BBC employees and their pictures first appeared on a public group page on the Russian social network Vkontakte – a sort of Russian version of Facebook – and in one of the posts on Pikabu, which is similar to Reddit. It was apparently then published by a news website Segodnia.ru. The list includes correspondents, TV reporters, producers and camera operators, with pictures seemingly taken from their social media profiles or from other open sources. This comes after the Sunday Times published a hit peace on the Edinburgh bureau of the Russian-funded news agency Sputnik, with names and pictures of its employees. The list included eight people – reporters, management and a person in charge of the IT department. The article called the agency a “Kremlin…

Read the original article in FULL here

This post originally appeared on SOTT.net

Like this article?

Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest

Leave a comment